5 Aralık 2012 Çarşamba

kakaolu kek

valla yaptım!!! unsuz, şekersiz, yağsız kek yaptım! mis gibi de koktu, çok da lezzetli olduuu!!! tarifi yine dukan bloglarından birine ait.

hamur işi yapmayı çok severim ama bütün yemeklerimdeki temel felsefe "az iş, az zaman, az bulaşık"dır. o yüzden mesela, her ne kadar çok güzel yapsam da sufle yapmayı hiç sevmem, iki yılda bir kere ancak yaparım. ayrı kaplarda yumurtaların sarı ve beyazlarının ayrı ayrı çırpılması beni sinir eder. o yüzden bu keke de mesafeli yaklaşmıştım. canım yulaf kepeği krepi, ekmeği, galetası, her ne diyorsanız işte, öyle bir şey istemiyor günlerdir, eh karbonhidrat da almak zorundayım, tatlıyı da seviyorum, o zaman kek yapayım dedim. tarçınlı, limonlu bilmemneli kekler de kesmeyecek beni belli ki, bu tarifi denemek zaruri oldu. çıkardım kap kacağımı, başladım yumurta beyazlarımı çırpmaya.

 yumurta beyazlarım kabardıkça kendimle gurur duydum tekrar. bunu beceremeyenler o kadar fazla ki! peh! valla bana maşallah, hiç sorun yaşamadım o konuda. çok güzel çırparım, kabı ters çevirdiğinizde bir damla bile akmaz.

her neyse, diğer yanda kuru malzemeleri karıştırıp, yumurta sarılarını ve sütü ekledim. bi dahaki sefere öyle yapmayacağım ama, yumurta sarılarının tatlandırıcıyla iyice çırpılması gerekiyordu bence. pandispanya hamurunu daha çok seven bi insanım sünger keklere göre.

evet, yumurta beyazından krema yapmada hiçbir sorunum yok, ama bir türlü kremayı diğer malzemelere karıştırmayı beceremiyorum arkadaş! ya cıvık oluyo, uğraştığım krema bozuluyo, ya da krema aynen kalıyo homojen olmuyo. o kadar da çalışmıştım nasıl karıştırılacağına, yine de homojen yapamadım.

kek kalıbının yarısını biraz geçiyordu hamur fırına koyduğumda. çıktığımda ise işte böyle kabarmıştı :

tabi aldanmamak lazım. beş dakika geçmeden fıssss diye söndü. biraz soğumasını bekleyip kalıptan çıkardım. ben kek kalıbında kek yapmayı becerebilen bi insan değilim. ya muffin kalıpları olacak ya da borcama dökeceğim ıslak kek hamurunu. muffinlerim de genelde içler acısı olur zaten. evet kek yapmak bana çok zor geliyor, defalarca yaptım olmadı, bu seferkini de fırına korka korka koymuştum. çok uzun zamandır ilk defa yakmadım üstünü! üstelik içi de pişmişti! bizim fırına bi haller oldu çünkü, pişirmiyo pişirmiyo, sonra iki saniye başından ayrılınca her şey yanmış oluyor. bu sefer bi yandan da yemek yaptığım için yakmadım ama!

işte kekin son hali bu. tadı gerçekten güzel. birazcık dukanın kendi tariflerinden olan krem şokolaya benziyo ama onun nedeni de yumurta sarılarının iyi çırpılmış olmaması. haftaya daha iyi yaparım ben bu keki.


valla tadı, kokusu, dokusu, her şeyi harika oldu. elime sağlık. cheesecake'ten sonra beni tatmin eden ikinci tarif bu. kim bulduysa allah razı olsun! dieu bénisse son!!!

Hiç yorum yok: