27 Ocak 2013 Pazar

benden size beş klip hediye!

lazın bin tane yemeği var, bini de hamsi üzerine.

benim de bütün yazılarım yemek üzerine ama iddiam hala yemek blogu yazmıyo olduğum. epeydir de yazma fırsatı bulamıyorum (çhd tutuklamalarıyla ilgili mi yazayım, üç beraatin en sonunda bi müebbet ettiğini mi, en azından blogumda içim kararsın istemiyorum). her neyse, bugün yemek falan yazmayacağım çünkü, hayır efendim, bu bir yemek blogu değil.

aslında bugün pek bir şey de yazmayacağım, pazar gününü boş boş geçirenler için en sevdiğim klipler içindeki ilk onu verecektim fakat listeme şöyle bi baktım ki, hepsi fransız! ben ne yapayım, fransızlar gerçekten klip işine çok önem veriyolar ve süper klipler çekiyolar. o yüzden size de işkence etmek istemedim, ilk beş listemi izletiyorum sadece. iyi pazarlar dilerim efendim.

not 1: şarkılar da en az klipler kadar güzeldir.
not 2: listeye alamadığım tryo'dan, renan luce'ten, marc lavoine'dan, özellikle noir desir'den ve bilimum fransız sanatçılardan özür dilerim.

5) sinsemilia - tout la bonheur du monde

severek izlediğim tek animasyon klip bu sanırım. aslında öyle aman aman bi klibi yok ama şarkı o kadar neşeli ki, klip de hoş geliyo insana, pembikli membikli falan...




4) benabar - le diner

benabar'ın hemen her şarkısını ve neredeyse her klibini çok severim, süper bi şahsiyettir kendisi. özellikle bu şarkısı ve klibiyle gönlümde taht kurmuştur. canım benim.




3) pascal obispo & zazie - les meilleurs ennemis

zamanında bu kilibin türk versiyonu da yapıldı. klibi ilk izlediğimde pascal obispo'yu tanımıyodum, klipteki yauuşuklu delikanlı sandım, epey heyecan yapmıştım ama sonradan ortaya çıktı ki, pascal obispo dünya çirkini bi insan. severim o ayrı.


2) benjamin biolay - la superbe

yalan söylemiim, benjamin biolay'i hiç sevmem. şarkıları da uyduruktur bence. ama bu şarkıyı defalarca dinleyip defalarca izleyebilirim, o kadar çok seviyorum. ha bi de carla bruni, sarkozy'yi aldatacak başka adam bulamadı mı, hala da düşünür dururum.


1) calogero - en apesanteur

aha canım ciğerim, bana fransız müziğini asıl sevdiren adam. calogero'mun hemen her klibinin orijinal bi konusu vardır, gönül ister ki buraya en az üç klibini koyayım ama olmuyo işte. dünya müzik tarihinde en sevdiğim klip olması özelliğiyle de bu klibin yeri bende ayrıdır. seni seviyorum calogero! bebeyimsin!

Hiç yorum yok: