29 Aralık 2012 Cumartesi

şişko göksu

ben küçükken en sevdiğim çizgi film darkwing duck'tı. her gün yayın saatini heyecanla beklerdim. biraz zekasız bi ördekti kara kanat ama kızı ve sidekick'iyle birlikte  şehirdeki manyak suçluları yakalıyorlardı falan.çok da güzel bi jenerik şarkısı vardı

her neyse efendim, bu sevgili kara kanat ördeğimiz sürekli olarak "tehlike benim göbek adım" derdi. işte ana konumuza buradan geçiyoruz : iradesizlik benim göbek adım.

bu ara dukanmış, diyetmiş, yine umrumda değil. gelsin şaraplar gitsin makarnalar şeklinde yaşıyorum. bugün de çok sevgili kardeşim geliyo diye shortbread ve tuzlu kurabiye yaptım.

shortbread bu sefer oldu! ölçüsünü nihayet tutturdum. 3 ölçü un, 2 ölçü tereyağı ve 1 ölçü şeker.
yani 150gr un, 100gr tereyağ ve 50 gr şekerle 15 adet yuvarlak shorbread çıkıyo. ama ben yuvarlak tart kalıbına koydum, fırından çıkardığımda da pizza dilimleyicisiyle kestim. soğuyunca hem kıtır kıtır hem de ağızda süper dağılan shortbreadim oldu. çok çok mutluyum.

tuzlu kurabiye de poğaça yapmaya üşendiğim için ortaya çıktı. sıvı yağ yerine margarin kullandım, kabartma tozunu da koymadım. sırf peyniriyle bilmemnesiyle uğraşmak istemediğim için. elime ilk gelen kurabiye kalıbıyla da şeklini verdim hoop fırına.


ocağın ilk haftası bitene kadar gene laçka bi şekilde yerim içerim, sonra dukancığıma geri dönerim. daha vermem gereken kilolarım vaaarr!!! attendez moi monsieur dukan!

Hiç yorum yok: