5 Ocak 2013 Cumartesi

yılbaşı denemeleri

bu yılbaşı,  sevgili annem, son dakika bana attı bütün yemek işini. yoksa hindi mindi yapma niyetinde değildim ben. daha zor, daha artistik yemekler yapma heveslisi bi insanım sonuçta. ama ne yazık ki altı buçuk kiloluk bir hindi almış bulunduk, o da evin sevgili kızına kaldı (aslında annem üşendiğinden ve uygun tencere olmadığından hindiyi parçalara ayırıp haşlayacaktı, biraz da bu katliama dur demek için ben üstlendim hindi işini.

bir gece önceden, çok sevgili hindimizi güzelce yıkadım, ayaklarını bağladım ve içini doldurmak için hazırladım. içi için de tarif tarif gezdim, en sonunda kendime göre bir şeyler ayarladım. aşağıda görülen resimde hindiyi doldurduğum malzeme var. içinde neler olduğunu artı eksi bir malzemeyle tahmin edebilene sürpriz hediyelerim olacak.


hindiyi doldurdum, üzerine de marinesini iyice sürdüm, bir gece dolapta bekledi. yılbaşı günü 4'ten 6.30a kadar pişen hindiciğimiz servisten önce şu şekilde görünüyordu :

tabi ki tek başına hindi servisi yapmadım, yanında iç pilav, patates salatası, mevsim salata, yoğurtlu kabah salatası, muhammara, humus ve patlıcan salatası da yapmıştım.

gelelim gecenin asıl olayına. bu sene kafayı gingerbread house'a takmıştım. uğraştım didindim ve yaptım. tadı güzel, şekli vasattı. çok gereksiz bir uğraşmış, daha kurabiyeyi pişirirken farkındaydım ama sonuna kadar gittim, geri dönemedim.

işte benim gingerbread house. tahmin ettiğim gibi yamuk yumuk oldu. iyi ki abd'nin güneyinde yaşayan bir ev kadını değilim, yoksa bunu her sene yapmak zorunda kalacaktım.

herkese iyi yıllar diliyorum, abuk sabuk yemek denemelerime bir süre ara vermeye karar verdim. önümüzdeki bir ay boyunca halk tipi yemek yapmayı düşünüyorum. pazara gidip kereviz alayım en iyisi.

Hiç yorum yok: