11 Mayıs 2013 Cumartesi

yulaf ezmeli çikolatalı kurabiye

blogumun trafik kayıtlarına baktıkça, giren üç beş kişinin (toplam okuyucu sayım zaten 6) yemek tariflerinden girdiğini görüyorum. çoğu dukan poğaçadan girmiş mesela. yazık. valla üzüldüm yaa, şimdiye kadar yaptığım en iğrenç şeyden girmiş herkes. o yüzden bugün, yaptığım en güzel kurabiyelerden birinin tarifini vericem. diyettekiler okumasın. ben niye yazıyorum onu da bilmiyorum, bugün itibariyle tekrar diyete girdim. baktım bi elim alkolde diğeri çeşit çeşit çikolata, kurabiye, kekte. göbüşüm tekrar büyüdüüü!!! ühühühühühü! olsun yine de vercem tarifi. (on beş saniye önce annem, akşam şu şili şarabını içelim dedi, hayır diyemedim gerçi. pofff. gitmez bu göbüş.)

şimdi efendim, ben bu kurabiyelerin orijinalini ikeadan alıyodum. ama bir gün, ikea artık getirmemeye başladı ve iş başa düştü. dedim ben bunu yaparım, hem de süper yaparım. challange accepted dedim ve girdim mutfağa. (bi de mutfakta aylar öncesinden kalan bi yulaf ezmesi vardı, hangi kafayla aldığımı bilmiyorum tabi. onu da artık bi kullanayım da defolsun gitsin mutfağımdan istedim). 



yukarıda gördüğünüz orijinal hali. bu da işte tarifi :

5.5 su bardağı yulaf ezmesi 
4 su bardağı  un 
150g tereyağı veya margarin
3/4 su bardağı esmer şeker 
1/2 su bardağı şeker 
iri doğranmış bitter çikolata 
3/4 fincan kakao 
2 çay kaşığı kabartma tozu 
1/4 çay kaşığı tuz 
rendelenmiş portakal kabuğu
1/2 su bardağı su, 
üzerini kaplamak için eritilmiş sütlü çikolata (benmari eritiverin işte bi iki paket çikolatayı)

bütün malzemeleri karıştırıyosunuz, folyoya sarıp rulo yapıyosunuz, buzdolabına atıyosunuz. yarım saat sonra çıkarıp dilimliyosunuz, 180 derecelik fırında 15-20 dakika pişsin. onu ayarlarsınız işte, yanmasın falan. sonra ızgara telinde soğutun on dakika, altını eritilmiş çikolataya batırın, tekrar soğutun. tadı cidden süper oluyo. ben yaptım. süperdi. işte burda. tabi fırını açınca yanına poğaça yapmadan duramadım.



bi daha yapar mıyım? muhtemelen hayır. çok yoruyo insanı. hazırlama süresi beş dakikayı geçen şeyleri sevmediğim gibi, yok buzdolabında beklesin, aman bi soğusun yine işlem yapcaz olaylarını hiç sevmiyorum. gider ikeadan alırım, allahıma bin şükür ikea yeniden getirmeye başlamış. uğraşmaya mecali olan yapsın ama valla güzel oluyo. 

Hiç yorum yok: