22 Temmuz 2013 Pazartesi

tiramisu cupcake

...
dokuz kilo verince havalara giren göskucuk, "ohh canıma değsin, istediğimi yer içerim, hiç de bişi olmaz!" diyerek günlerini geçirmeye başlamıştı. hanım kızımızın en çok özen gösterdiği şey ise, her gün mutlaka alkol tüketmekti. iki ay boyunca her türlü şekerli gıdayı çekinmeden midesine indiren, şarapla birayla ve rakıyla kendinden geçen kızımız bir baktı ki göbeği almış başını gitmiş. "ama hala 38 beden giyebiliyorum" yalanlarıyla kendini avuttukça kilo almaya devam etmiş. sonra bi bakmış ki, 38 beden olmuş 40!
...

based on a true horror story.
baktım bu iş olacak gibi değil, rejime girmesem de yediklerime azıcık dikkat edeyim dedim, ne biliim şekerden vazgeçeyim, tatlandırıcı kanser yapıyo falan ama şeker de zaten yararlı değil diye düşüneyim, alkolü bir süreliğine bırakayım, az biraz sağlıklı yaşiim, spor falan yapiim ne biliim en azından iki mekik çekeyim, değil mi?
yaşasın dukan tatlı tarifleri. canım deli gibi tiramisu istiyodu, aynı zamanda cupcake sevdam da var tabi, ben bu ikisini bi birleştirsem nasıl olur diye düşündüm. ben yaptım diye demiyorum, süper oldu. dukancılar nasıl düşünmemiş bunu anlamadım. tarif veriim de dursun bari blogda (zaten okuyanım olmadığı gibi oturup bunu yapacak insan da yok benden başka çevremde).



tiramisu cupcake
- 8 yemek kaşığı süttozu
- 4 yemek kaşığı yulaf kepeği
- 1 yemek kaşığı kakao
- 1 su bardağı süt
- 4 yemek kaşığı tatlandırıcı
- 3 yumurta (beyazları ayrı çırpılacak, sarılar diğer malzemelerle birlikte.)

kreması için
- 3/4 su bardağı süt
- 1 yemek kaşığı tatlandırıcı
- 1 tatlı kaşığı nişasta
- 1 yumurta sarısı
- vanilya aroması
- 4 tepeleme yemek kaşığı süzme yoğurt (evde labne yoktu çünkü, isteyen labne koysun)

kekte dikkat edilmesi gereken yumurta beyazlarını ayrı bir kapta çırpıp krema haline getirmek, diğer malzemeleri ayrı yerde karıştırıp bu kremaya eklemek. sonra muffin kalıplarına dökün karışımı, 175 derecede 15 dakika kadar pişsin (ya daha doğrusu saat tutmadım, baktım oldu, çıkardım fırından, 10 dakikada da pişebilir bilemedim valla, ayarı yok yulaf kepeğinin)
kremada da, yumurta sarısıyla sütü çırpın, süzme yoğurt (ya da labne) hariç tüm malzemeleri ekleyip tencerede koyulaşana kadar karıştırarak pişirin. koyulaşınca yoğurdu ekleyin. kekler azıcık soğusun, süt ve kahve karışımıyla kekleri birazcık ıslatın, üzerine de kremayı sürün. soğuyunca da hafif kakao serpin. voila! tiramisu hazır. salut dr. dukan!

Hiç yorum yok: